A MARE
2016
Installation 4 film 16mm 7'00'' and quadraphonic sound
PRODUCTION: Le Fresnoy Studio National d'art Contemporaine _ France
"A Mare" è un monologo interiore che si affaccia su paesaggi esterni, da sogno.
Una ricerca che si sviluppa in spazi naturali ma utopici, come tableaux vivants, che prende la forma di un'installazione video.
L'installazione si compone di quattro schermi sospesi, ogni schermo contiene un film in 16mm di una scena che sembra essere immobile, eppure qualcosa succede, l'uomo, il protagonista del paesaggio lo attraversa ed è il suono a richiamare l'attenzione, a far spostare lo sguardo. Ci si chiede quindi chi è il soggetto? coincide con l'oggetto?
L'azione, il suono e il paesaggio possono essere contemporaneamente l'autore, il narratore, il paesaggio o il personaggio.
"A Mare" is an interior monologue that overlooks dreamlike outdoor landscapes.
A research that develops in natural but utopian spaces, such as tableaux vivants, which takes the form of a video installation.
The installation consists of four suspended screens, each screen contains a 16mm film of a scene that seems to be immobile, yet something happens, the man, the protagonist of the landscape crosses it and it is the sound that draws attention, to make your gaze move. So one wonders who is the subject? coincides with the object?
The action, the sound and the landscape can be simultaneously the author, the narrator, the landscape or the character.